Kira Bildirim Formu


Kira Bildirim Formu
Kira Bildirim Formu

Kiracı konumunda olan vatandaşların kira bildirim formu doldurmaya davet tebligatları gelmeye başladı. Gelir İdaresi Başkanlığı, kayıt dışı ekonomiyle mücadele için, vatandaşların Dijital Vergi Dairesi üzerinden Kira Bildirim Formu’nu doldurması çağrısında bulundu. Yapılan paylaşımda, “Kira ödeyen değerli vatandaşlarımız, Dijital Vergi Dairesi’nden giriş yaparak Kira Bildirim Formu’nda yer alan bilgileri doldurarak kayıt dışı ekonomi ile mücadele edilmesine destek olabilirsiniz” denildi.

Gelir İdaresi Başkanlığı, kayıt dışı ekonomiyle mücadele için, vatandaşların Dijital Vergi Dairesi üzerinden Kira Bildirim Formu’nu doldurması çağrısında bulundu.

Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan yapılan duyuru şöyle:

Kayıt dışı ekonomi ile mücadele kapsamında kira gelirlerinin tespiti ve doğru beyan edilmesini sağlamaya yönelik çalışmalar kapsamında Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü verileri ve TÜİK istatistiklerinden de faydalanılarak potansiyel kiracılara ait adresler tespit edilmektedir. Buna göre mükelleflerimizi gönüllü uyuma davet etmek üzere bilgilendirme mektupları gönderilmekte ve/veya kiracı yoklama yapılmaktadır.

Yapılan yoklama sonucunda ulaşılamayan kiracılara belirtilen gün ve saatte, belirtilen adrese gelmeleri için ödenen kiralara ilişkin görüşme mektubu bırakılmaktadır. Bugünden itibaren görüşme mektubu bırakılan kiracı vatandaşlarımız kira ödemelerine ilişkin bildirimlerini vergi dairesine gitmeden Dijital Vergi Dairesi Uygulamasında yer alan Kira Bildirim Formu’nu doldurarak da yapabileceklerdir. Bu doğrultuda kira ödeyen tüm vatandaşlarımızı Kira Bildirim Formu’nu doldurmaya davet ediyoruz.

Kira Bildirim Formu; Dijital Vergi Dairesine (https://dijital.gib.gov.tr) kullanıcı bilgileri (kullanıcı kodu / T.C. kimlik numarası / vergi kimlik numarası) ve şifre veya e-Devlet şifresi ile giriş yapıldığında sol menüde en alt bölümde yer almaktadır.

Kira Bildirim Formu” alanında kullanıcılardan istenen;

  1. Kiracıya İlişkin Bilgiler,
  2. Mülk Sahibine İlişkin Bilgiler,
  3. Taşınmaza İlişkin Bilgiler,
  4. Kira Ücretinin Yatırıldığı Hesap Bilgileri,
  5. Bildirime İlişkin Açıklamalar

bölümlerinin doldurularak kaydedilmesi gerekmektedir.

KİRA BİLDİRİM FORMU NASIL DOLDURULUR

Kiracıların ev sahiplerini bildirecek oldukları kira bildirim formu https://dijital.gib.gov.tr/portal/kiraBildirimFormu adresinde yer almaktadır. Dijital Vergi Dairesi’ne kayıt olabilir ya da E Devlet şifresi ile giriş yapabilirsiniz. Giriş yaptıktan sonra ekranın sol alt kısmında Kira Bildirim Formu yer almakta. Buraya girdiğinizde açılan sayfada Yeni Kayıt Oluştur’a girmeniz gerekiyor.

Girdikten sonra ekranda kiracıya ait bilgiler bulunmakta. Bunlar ad-soyad, telefon numarası, tc kimlik numarası bilgileri. Eğer cep telefonu numaranız güncel değilse değiştirebilirsiniz.

Bir alt kısımda mülk sahibine ilişkin bilgiler isteniyor. Gerçek ya da Tüzel kişi, T.C. Kimlik Numarası / Yabancı Kimlik Numarası Vergi Kimlik Numarası, Adı Soyadı / Ünvanı ve telefon numarası bilgilerini dolduracaksınız. Kiracısı olduğunuz tüzel kişi ise seçimi o şekilde yapınız.

Daha sonra taşınmaza ait yani kiraladığınız yerin bilgileri soruluyor. Burada Konut – İş Yeri – Diğer seçenekleri bulunmakta. İlgili olanı seçtikten sonra İl, İlçe, Mahalle, Cadde/Sokak/Bulvar, Bina, Bölüm ve  Adres Numarası seçimini yaptıktan sonra Kiralama Devam Ediyor ya da Kiralama Sona Erdi seçeneklerinden ilgili olanı işaretleyiniz. Daha sonra Başlangıç Tarihi, Kiralama Yılı, Para Birimi, Kira Tutarı alanlarını doldurunuz.

Ardından Kira Ücretinin Yatırıldığı Hesap Bilgileri bölümünden IBAN numarasına, hesap numarasına ya da yurt dışı hesaba ödeme seçeneklerinden hangisine kiranızı yatırıyorsanız işaretleyip alıcı iban bilgilerini doldurunuz.

Bildirime İlişkin Açıklama kısmına eklemek istediğiniz bilgi varsa ekleyip KAYDET demeniz gerekmektedir.

Vergi kayıp ve kaçağını önlemek için ilk görev vatandaşa düşmektedir.


Leave a Reply

Your email address will not be published.


*